MENU

Roken is zó 2020

Een hectisch sportief bestaan, Fajah Lourens weet er alles...

september 4, 2020 Reageren (1) Views: 1346 Life Larissa Hendriks

‘The Lockdown made me do it’ is voorbij! Tijd voor zelfverzorging

Ja, ook wij hebben ons schuldig gemaakt aan het ‘thuis kappertje spelen’. Gelukkig voor ons kapsel, zijn de kapsalons nu alweer een tijdje geopend. Toch komen we veel YUPPERS tegen, en vooral mannen, die het alsnog welletjes vinden zo. Kappers kosten alleen maar, en dat lange haar staat ook wel. Toch?

Nee, de trend ‘Lockdown made me do it’ waarin we zelf haren begonnen te verven en knippen, onze wenkbrauwen doen en nagels verzorgen, is voorbij. De DIY video’s mogen weer terug op het internet en niet in jouw zoekresultaten. Scholen beginnen weer en kantoren maken plaats voor anderhalf meter meetings. Klaar om naar je verzorging te kijken!

Summer is over!

We merken het niet alleen aan het weer, de zomervakantie is officieel voorbij. Tijd om je dus weer klaar te maken voor werk of school. Ondanks dat je niet altijd op locatie aanwezig hoeft te zijn, is ook jouw uitstraling binnen Teams of Facetime erg belangrijk. Uit een onderzoek dat Treatwell na de lockdown uitvoerde onder haar klanten, bleken interessante resultaten…

Direct na de heropening gingen de boekingen weer snel omhoog:
Kapper +87%
Gezichtsbehandelingen (incl. wenkbrauwen) +41%
Ontharen +38%
Nagels +38%
Barbier +37%
Massage +30%

Een nieuwe trend: ‘Treatwell made me do it’

Loop jij nog achter? Zoals je ziet zijn veel mensen je al voor gegaan door weer een fijne behandeling te boeken en te denken aan je eigen verzorging. Echter in deze trend, kan je niet zomaar ‘even binnen stappen bij de Barbier’. Een online boeking is in deze trend the way to do it. En daarom kiezen ‘offline’ salons er steeds meer voor om hun bedrijf online zichtbaarder te maken. Verstandig, want hun klanten doen dit ook en zelfs 40% van de mannen boekt (inmiddels) online.

Het nieuwe normaal neemt ook een andere belangrijke nieuwe trend met zich mee. Mensen zijn meer gefocust op zelf-care, om het eigen immuunsysteem en de mentale gezondheid te beschermen. Maar de belangrijkste les die wij hebben geleerd van de lockdown is dat je je haar zelf nooit zo goed kan verven als de kapper. Veranderingen lijken onvermijdelijk, maar als dat betekent dat wij onze favoriete salons kunnen blijven bezoeken, omarmen wij deze les met liefde.

Ben jij klaar voor jouw meetings? Zowel offline als online?