MENU

Stadshart Amstelveen viert Fashion Festival met Nederlandse topstylisten

Kijk Eurovisie Songfestival 2023 op Douwe Bob’s woonboot én...

april 18, 2023 reageren (0) Views: 643 Events Larissa Hendriks

De Koninklijke GiG, het royale drankje op 27 april

Millennials en Gen Z lopen weg met Hard Seltzer als alternatief voor bier of wijn. Het combineert bruiswater met 5% alcohol en fruitaroma. In de Verenigde Staten veroverde het in slechts vier jaar tijd de markt, in ons land verwacht GiG Hard Seltzer een vergelijkbare trend.

Een Amsterdams familiebedrijf, Amerikaanse inspiratie en een vliegende start ondanks de pandemie. GiG Hard Seltzer timmert dit festivalseizoen hard aan de weg met een in Nederland relatief nieuw drankje.

De Koninklijke GiG

Op Koningsdag 2023 wordt het festivalseizoen afgetrapt met de introductie van de Koninklijke GiG: een verfrissende Hard Seltzer met sinaasappelsmaak. Het drankje wordt die dag exclusief geserveerd, van bootfeestjes op de gracht tot verschillende toonaangevende festivals in het land.

Royal GiG

Broers Max (26) en Bob (29) Ponsen zijn de mannen achter GiG Hard Seltzer. Het idee ontstond in 2020, tijdens de pandemie, toen Max in Boston woonde vanwege zijn roeicarrière en studie Finance. Max zag Hard Seltzer daar in no time de markt overnemen. Eenmaal terug in Amsterdam lanceerde hij samen met zijn broer, die net zijn Bachelor Bedrijfskunde had afgerond, zijn eigen merk. Nu, drie jaar later, is GiG Hard Seltzer de grootste onafhankelijke en zelfstandige producent in ons land. Naar verwachting gaan er dit jaar zo’n vijf miljoen blikjes GiG over de toonbank. Op Koningsdag wordt de Koninklijke GiG gelanceerd op Loveland van Oranje in Amsterdam, Free your Mind in Arnhem en Breda, op Kingsland in Amsterdam, Rotterdam en Groningen en is tevens verkrijgbaar bij Helden van Oranje in Groningen.

Uitgelezen kans

Hoewel Hard Seltzer in Nederland aan terrein wint, lukt het grote merken als Heineken en Coca-Cola maar niet om voet aan de grond te krijgen met hun varianten.

“Zij hebben niet de binding met de doelgroep die wij hebben. Mijn broer en ik zijn ervan overtuigd dat GiG de populairste drank onder Millennials en Gen Z gaat worden. Het komende festivalseizoen is een uitgelezen kans om GiG Hard Seltzer onder de aandacht te brengen. Een kans die normaal gesproken alleen voor grote corporates is weggelegd, dus het is geweldig om te zien dat festivalorganisatoren de drank omarmen. Hard Seltzer is verfrissend en koud in blik op z’n best – en juist dat is op festivals heel handig. Koeling is geen probleem en je hebt geen bekers nodig!”
Bob Ponsen