PC hooftstraat… bekend van zijn luxe winkels en waar kledingstukken niet voor een studentenprijsje worden verkocht. Toch ontbrak er nog iets: ‘de duurste winkel van Nederland’.
17 februari was de grote opening van de duurste kledingwinkel in Nederland genaamd ‘Karmaloog’. Twee geboren ondernemers van 26 jaar oud (eerder jong) zijn erg trots op hun duurste en meest exclusieve kledingmerk wat overigens dezelfde naam heeft als de winkel zelf.
Nezir Yozgat en Racho Bajadjan leerden elkaar zeven jaar geleden kennen op het ROC in Apeldoorn. Toevallig hadden deze twee ondernemers ook dezelfde droom: ‘’Het meest dure en exclusieve kledingmerk van de wereld worden’’. Wat een doorzettingsvermogen, hoe hou je dit toch vol? Iedereen begint natuurlijk bij het begin, en zo ook Nezir en Racho.
Het begon allemaal met het ontwerpen van simpele T-shirts die zij verpakten in pizzadozen en vervolgens verkochten in Amsterdam. Hun visie en missie was zo duidelijk, dat hun succes steeds meer begon te groeien.
De doelgroep die ze hanteren is geen standaard doelgroep. Deze klanten willen geen andere mensen tegenkomen met dezelfde schoenen aan bijvoorbeeld, ze willen zichzelf juist onderscheiden van de rest. De ontwerpers zijn soms maanden, soms zelfs een jaar, op zoek naar de perfecte krokodil zodat de patroon ook bij het kledingstuk past van wat de klant heeft besteld. Dit geeft ook gelijk antwoord op de vraag waarom het merk zo exclusief is.
Het lijkt mij wel erg spannend om het meest exclusieve kledingmerk uit te brengen in een tijd waarin de kledingbranche niet erg denderend is. Deze mannen vinden van niet. Ze vertellen dat failliet gaan een keuze is en dat je moet blijven innoveren. Blijf vooral ook je klanten verrassen.
Het duo heeft al hun geld geïnvesteerd in de winkel en de nieuwe collectie en denken er zelfs aan om een nieuw filiaal te openen in de toekomst. Ze blijven vooruit kijken en dit lijkt voor nu ook hun duidelijke visie te zijn.