nest

Inspector Gadget zegt hallo tegen de nieuwe Nest Hello

Inspector Gadget: GoalZero Venture 70 micro Powerbank

canon eos m50

augustus 6, 2018 reageren (0) Views: 5466 Gadgets Larissa Hendriks

Inspector Gadget: Canon EOS M50

Ik ga op vakantie en ik neem mee… De Canon EOS M50. Waarom? Dat lees je in dit artikel! Wij hebben deze camera uitgeprobeerd op reis en heeft niet alleen de mooiste foto’s opgeleverd, maar ook prachtige 4K-videobeelden. Deze zullen jullie zien in verschillende vlogs die binnenkort online komen te staan. Nu eerst even een kennismaking met dit pareltje.

Een nieuwe aanwinst binnen de EOS M-serie en Canon’s meest intuïtieve en technologisch geavanceerde systeemcamera tot nu toe: de Canon EOS M50. Canon’s eerste systeemcamera met een 4K-videofunctie, uitklap- en kantelbaar touchscreen en de nieuwste DIGIC 8-beeldprocessor. Dit klinkt allemaal nog wat moeilijk, dus laten we dieper ingaan op de voordelen van deze camera.

Moderne reizigers van nu

Reizen is al een tijdje goed in trend en nog steeds is deze hype niet voorbij. Inmiddels is deze zelfs uitgebloeid tot online travelstory’s op Instagram, check-ins bij bestemmingen met jaloersmakende foto’s op Facebook en een toffe vlog van de reis op YouTube. Al onze avonturen willen we niet meer alleen delen met familie, vrienden en onze toekomstige zelf, maar ook in de beste kwaliteit op social media. Een foto met de mobiele telefoon is niet meer genoeg, we willen beter!

Canon: Creatieve vrijheid om elk verhaal vast te leggen

Makkelijker gezegd dan gedaan, want we willen niet sjouwen met een huge-ass camera, direct de foto’s kunnen plaatsen op Instagram en het liefst een ‘twee in één toestel’ waarmee we de mooiste videobeelden én afbeeldingen kunnen schieten. Canon is de eerste die ons aangenaam verrast heeft om dit alles mogelijk te maken voor ons als moderne reizigers. De allernieuwste technologie maakt dat deze camera inclusief spiegelreflexcamera-kwaliteit prima mee kan op elke reis. De fanatiekelingen hebben ook de mogelijkheid meer lenzen aan te schaffen om van lens te wisselen indien nodig.

Zelfs met een rondje paardrijden lukte het prima de camera mee te nemen

Direct delen in hoge kwaliteit

Alles moet snel tegenwoordig, wachten is dikke tijdverspilling. Een foto die je maakt op vakantie wil je direct kunnen posten online. Deze camera heeft een Bluetooth en Wi-Fi connectie met jouw mobiele telefoon. Om dit te doen maak je gebruik van de (gratis) Canon Camera Connect-app. Deze is beschikbaar voor zowel iOS als Android. Voor bijvoorbeeld groepsfoto’s, vlogs en bijzondere opnamehoeken kan ook de bediening van de camera uitgevoerd worden via deze app.

Ben je bang dat je niet genoeg opslag hebt voor deze hoge resolutie foto’s en 4K-video’s? Geen zorgen! Met de app ‘Canon Irista’ beheer, deel en bewaar je foto’s in de originele kwaliteit. Hier worden we blij van! Klik hier om de Android-versie te downloaden, en hier voor de iOS-versie.

Om nu even iets dieper in te gaan op de kwaliteit, de EOS M50 bevat Canon’s nieuwste DIGIC 8-beeldprocessor, de eerste in een Canon-camera. Sensatie! De nieuwe processor maakt velen functies van de camera mogelijk. Denk aan de 4K- videoregistratie, 4K-timelapse en 4K-frames uit 4K-video’s. Het uitklapbare en beweegbare touchscreen maakt het mogelijk om lekker creatief te zijn met verschillende opnamehoeken, om zo jouw ervaringen in meer perspectieven vast te leggen.

Hieronder nog een paar preview foto’s van de roadtrip door Frankrijk waar we de camera hebben getest.

Zoals je op de eerste foto kan zien heeft de camera ook een super goede autofocus. Dit is iets waar overigens Canon ook bekend om staat. We hadden dus niet anders verwacht! Een tik op het eten in het touchscreen en voilá, een prachtplaatje. Een APS-C-formaat 24,1 Megapixel CMOS-sensor zorgt voor deze fraaie softfocus achtergronden en eveneens voor haarscherpe, hoge resolutiebeelden in situaties met weinig licht.

Vluchtige momenten

Het komt wel eens voor dat er een mooi moment voorbij komt die ook snel weer voorbij is. Daarom willen we je niet vergeten mee te geven dat er voor het eerst met een Canon-systeemcamera actiefoto’s kunnen worden vastgelegd met 10 fps continu-opnamen. Zo leg je ondanks een snel moment, alsnog alle details vast. De camera reageert razendsnel. Je hoeft hier geen professional voor te zijn, met wat ervaring in foto’s maken vogel je zo uit hoe je het beste resultaat haalt uit je aankoop.

Life is like a camera. Focus on what’s important and you’ll capture it perfectly.

Conclusie

Al met al zijn wij heel tevreden over deze nieuwe parel van Canon. Handig in gebruik, makkelijk mee te nemen op avonturen en hoge kwaliteit die direct deelbaar is op social media. We hebben de voordelen van deze Canon EOS M50 nog even voor je op een handig rijtje gezet:

– Compact en licht van gewicht met strakke vormgeving
– Variangle touchscreen (opklapbaar en kantelbaar scherm met touchbediening)
– ‘Touch & Drag Autofocus’ mogelijk met het touchscreen (kijken door de zoeker en met vinger je autofocuspunt(en) via touchscreen wijzigen/aanpassen. Heel handig!)
–
4K-video (vier keer de resolutie van Full HD) en zeer geschikt voor het maken van vlogs (we spreken uit ervaring)
– Voor de fanatieke vloggers/video makers is het mogelijk een microfoon aan te sluiten
– De handige en snelle connectie met je smartphone, tablet of PC (via Wi-Fi & Bluetooth)
– Krachtige DIGIG 8 beeldprocessor voor hoge snelheid
– 24 megapixels en heel goed te gebruiken bij weinig licht

De camera is in zwart & wit verkrijgbaar. Voor diegenen die een stapje verder willen gaan is er ook een groot assortiment M-lenzen voor deze camera, van zoom tot groothoek tot macro.

In de verpakking van je nieuwe aanwinst zal je de EOS M50 body, een camerahoes (R-F-4), camerariem (EM-200DB), acculader (LC-E12E), de accu zelf (LP-12) en een netsnoer krijgen. De Canon EOS M50 is verkrijgbaar voor een adviesprijs van € 579,- voor de body en € 969,- voor de EOS M50 kit met de EF- M 15-45 mm + EF-MOUNT +EF 50MM F1.8

Binnenkort uploaden we onze vlogs in Frankrijk gemaakt met deze topper van een camera. Stay tuned!

Tags: , , , , , , ,