MENU
tYOUsday Kevin Maike

Fashion tYOUsday: de stijl van Maike en Kevin

tYOUsday Larissa Mark

Fashion tYOUsday: de stijl van Larissa en Mark

Polette

augustus 17, 2018 reageren (0) Views: 2118 Fashion Joyce Veltman

Het verhaal achter (zonne)brillenmerk Polette

Polette is een ontzettend populair brillen- en zonnebrillenmerk, ze leveren goede kwaliteit voor een heerlijke prijs. Met een ontzettend breed scala aan verschillende stijlen kunnen zij aan vrijwel iedereens behoeften voldoen. Tijdens een interview met oprichtster Pauline Cousseau probeerden wij verder dan alleen de mooie brillen te kijken. In het interview kun je dan ook lezen hoe Polette tot stand is gekomen en hoe het merk zo succesvol is geworden.

Pauline Cousseau

Waarom heb je Polette opgericht?

‘In Nederland werd de markt voorheen constant gedomineerd door grote merken die hun brillen verkochten, ik kwam erachter dat de brillenmarkt een ontzettend dure markt is. De gemiddelde prijs voor een bril ligt maar liefst tussen de 300 en 500 euro. Vijf jaar geleden was ik in Shanghai en daar zag ik ontzettend goedkope brillen. Een hele lage prijs voor hetzelfde product. In realiteit kosten ze dan ook maar één tot twee euro. Onvoorstelbaar! We kwamen erachter dat het maken van een bril een ontzettend eenvoudig proces is en zo zijn we eigenlijk begonnen.’

Hoe is Polette zo succesvol geworden?

‘Sinds de oprichting van ons bedrijf hebben Pierre Wizman en ik alles volledig zelf aangepakt, dat was soms niet de makkelijkste klus. Als je nog niet zo veel geld hebt, moet je creatief zijn. We zijn dan ook eerst begonnen met basisdingen, zoals het opbouwen van de website, het creëren van content, het werken aan de klantenservice, etc. Het was een belangrijke fase voor het bedrijf. Het uiteindelijke succes van Polette zit zowel in de constructie van onze producten als in wat we aanbieden: prachtige en verschillende monturen en lenzen vanaf 14,99. Dit vind je haast nergens anders!’

Wat zijn jullie sterke punten als bedrijf zijnde?

‘Net zoals elk ander bedrijf, hebben we verschillende sterke punten. De sterke punten van Polette zijn onder andere het aanbod, het feit dat onze collectie wekelijks wordt vernieuws, ons team, onze innovatieve visie, de expertise, de showrooms en ook het feit dat Pierre en ik China zo ontzettend goed kennen door er beide meerdere jaren gewoond te hebben. Ondanks alle bovengenoemde sterke punten is er eentje die toch wel echt het belangrijkst is: transparantie. We proberen altijd transparant te zijn.’

Hoe blijven jullie voldoen aan de verwachtingen van jullie klanten?

‘We proberen constant beter te worden. Soms vragen we ons ook weleens af: wat verwachten onze klanten morgen weer van ons. Niks is zeker in het leven, daarom is het van belang om altijd bij te blijven. We proberen de nieuwste trends dan ook zo strikt mogelijk bij te houden. We hebben een team met designers die elke dag nieuwe monturen tekenen om ervoor te zorgen dat we elke week zowel online als in onze showrooms nieuwe producten kunnen aanbieden. Onze designers zijn dan ook het begin van alles. Zij raken geïnspireerd door alles om zich heen, op welke momenten dan ook. Om maar even wat voorbeelden te noemen: een reis door Italië, een oude film, een poster een patroon, noem het maar op.’

Tags: , ,