MENU

Zalon, de gratis stylingservice van Zalando

JD sports komt met een internationale Kerstcampagne!

december 6, 2018 Reageren (1) Views: 3201 Fashion Larissa Hendriks

Timberland heeft iets te vieren en jij mag je boots laten tatoeëren

De iconische yellow boot van Timberland is nog steeds niet uit de mode. Al 45 jaar lang genieten we van deze exemplaren en zijn er na al die jaren niet op uitgekeken. Om dit te vieren heeft Timberland een limited edition 45th Anniversary boot geïntroduceerd voor zowel heren als dames.

Passend bij de reden van het feest is deze uitgerust met saffieren highlights. Denk hierbij aan een saffierkleurige kraag en tweekleurige veters. Een jubileumlogo kon niet wegblijven en deze staan vol trots op de hangtag en de tong. De collectie is verkrijgbaar in verschillende kleuren en de prijs is vanaf € 219,95.

Je boots laten tatoeëren

Vanaf november is dit unieke exemplaar al verkrijgbaar. Alleen nog deze maand is het mogelijk om je schoen nog persoonlijker te maken! En dit wil je zeker niet missen. Bij aankoop van je boots kan je ze laten tatoeëren door een echte tattoo artist.

Vanaf oktober is het al mogelijk om je schoenen te laten tatoeëren door tattoo artiest Hollywood mark en Yago Deben Bravo. Wil jij nog je slag slaan? Kom dan volgend weekend (15 en 16 december) nog even langs bij de Bijenkorf in Amsterdam. Bij aankoop van een paar Timberland boots kan jij meteen je schoenen laten tatoeëren.

Icons & Unsplash

Met het 45-jarig bestaan van de yellow boot blikt Timberland terug op het verleden en kijkt uit naar de toekomst. Naast de 45th Anniversary Boot lanceert het merk haar Celebrate the Icons collectie, geïnspireerd op de gele klassieker. De collectie bestaat naast de 45th Anniversary Boot ook uit de London Square, de Courmayeur Valley en de Chamonix Valley.

Voor haar Celebrate The Icons collectie sloeg Timberland de handen ineen met Unsplash, een internationaal platform voor fotografen. Zij werden uitgedaagd om hun persoonlijke visie van Timberland op beeld te brengen en creëerden daarmee een impressie van het iconische merk: divers, veelomvattend en met internationale allure. Timberland selecteerde de beste twintig foto’s en verwerkte die in haar media-campagne, om zo twintig unieke verhalen van het merk en de fotograaf te vertellen en vierde daarmee de iconische schoenen en het erfgoed van Timberland.

Nog even wat geschiedenis

Gezien we een jubileum hebben, willen we ook even terugblikken op het ontstaan van deze welbekende boots. Met de kille winter en het harde buitenleven van New Hampshire in gedachte ontwierp Timberland-oprichter Sydney Swartz in 1973 de 6-inch boot: één van de eerste waterdichte, leren schoenen. En zo zijn we inmiddels 45 jaar later wereldwijd nog steeds dol op deze klassieker.

Tags: , , , , ,