Het Spaanse Pull & Bear heeft de laatste jaren een flinke opmars gemaakt. Het Spaanse kledingmerk werd in 1986 als New Wear S.A. opgericht maar veranderde later haar naam in ‘Pull & Bear’. Het bedrijf, gevestigd in Narón (Galicia) kreeg later grote naamsbekendheid toen zij online, kleding gingen verkopen.
Pull & Bear richt zich op jonge mensen met een urban stijl. Het kledingbedrijf focust zichzelf op casual, ‘laid-back’ kleding en staat bekend om haar toegankelijke prijzen. De laatste jaren zijn ze enorm gegroeid met dependances over de hele wereld. Zelfs in Kazachstan, Honduras, Andorra en Syrie heeft Pull & Bear vestigingen. Sinds 2011 hebben vier vestigingen van Pull & Bear hier in Nederland ook hun plekje gevonden.
Een ander speerpunt van Pull & Bear is hun ‘awareness’ van het milieu. Zo verkopen zij geen kleding van natuurlijke bont en zijn alle artikelen van dierlijke oorsprong. Pull & Bear wil dan ook graag de natuur beschermen en bijdragen aan een duurzame ontwikkeling van de samenleving. Ze zijn zo ook bezig met de ontwikkeling van een ‘eco-efficiënt’ managementmodel in de winkels om het doel “om het energieverbruik met 20% te verminderen, door duurzaamheids- en efficiëntiecriteria te integreren in het ontwerp van de winkel en de installatie van verlichtings-, verwarmings- of airconditioningsystemen en meubilair en decoratie te recycleren.”
Tags: 2013 Fashion Men, Campagne Simone Nobilie, Duurzame kleding, Eco-fashion, Milieu bewust fashion, Pull & Bear, Spring Campaign, Summer Campaign