Momenteel is het een ware trend om ons bezig te houden met duurzaamheid. Steeds meer consumenten proberen verantwoorde keuzes te maken in hun dagelijks leven. Uit onderzoek blijkt dat bijna twee derde van de Nederlanders positief tegenover duurzaamheid staat!
Het wordt onder meer steeds belangrijker om de achtergrond van de producten die we consumeren te kennen, zoals de herkomst, de impact op de wereld en wat er gebeurt met de producten die worden gerecycled. Niet alleen consumenten, maar ook merken spelen steeds meer op duurzaamheid in. Voor nu nemen we Nespresso als voorbeeld, een bedrijf dat zeer betrokken is bij recycling.
RE:CYCLE
Leuk om dan ook te horen dat Nespresso een samenwerking is aangegaan met fiets- en lifestylemerk Vélosophy. Het doel is om een fiets te maken met gerecyclede aluminium koffiecapsules. Als echt fietslandje kunnen we dit natuurlijk niet negeren. Het resultaat: RE:CYCLE, ontworpen om te laten zien wat er mogelijk is met recycling en om de Nespresso liefhebbers te motiveren hun capsules te recyclen. Met de lancering van RE:CYCLE wil Nespresso consumenten laten zien dat zij door te recyclen eenvoudig een positieve impact kunnen maken.
Inmiddels zijn er 1.000 RE:CYCLE-fietsen verkrijgbaar, exclusief via het e-commerceplatform Vélosophy voor een verkoopprijs van €1290,- euro. Als je je Nespresso capsules inlevert, maak jij kans om een van deze fietsen te winnen!
Check hier de actiepagina.
‘Hopelijk inspireren we mensen om ook te gaan recyclen’
“Door onze samenwerking met Vélosophy ziet de koffieliefhebber in de praktijk wat de mogelijkheden zijn van onze koffiecapsules. Met prachtige fietsen van gerecyclede capsules brengt Vélosophy duurzaamheid en stijl samen en wordt het belang van recycling duidelijk. Werken met Vélosophy was voor ons heel inspirerend en ik hoop dat de RE:CYCLE- fiets mensen ook inspireert om zelf meer te gaan recyclen.”
Jean Marc Duvoisin, CEO van Nespresso
Voor elke verkochte fiets van Vélosophy krijgt een meisje in Afrika een fiets cadeau, zodat ze makkelijker naar school kan gaan. Dit doen zij als enige fietsmerk ter wereld! Ook voor elke verkochte RE:CYCLE-fiets wordt er een fiets geschonken aan een schoolmeisje in Ghana via World Bicycle Belief.
“We hebben Vélosophy opgericht met een duidelijk doel, namelijk een positieve impact maken op de wereld. Dat is onze drijfveer bij alles wat we doen. Zo geven we voor elke Vélosophy die we verkopen een fiets aan een schoolmeisje in Ghana. En al onze stadsfietsen zijn gemaakt van gerecycled aluminium. Bij Nespresso zien we dezelfde toewijding. We zijn er trots op dat we samen een fiets hebben gemaakt die klaar is voor de toekomst. Een prachtig design en verantwoord geproduceerd.”
Jimmy Östholm, CEO en oprichter van Vélosophy
Kortom, een top samenwerking waar beide partijen erg trots op mogen zijn!