MENU

Liefde en lust in de ultieme dating experience

Pareltjes voor je smaakpapillen bij Karavaan in Amsterdam!

februari 5, 2020 Reageren (1) Views: 2277 Events, Food Djoy Boer

Het perfecte 21 diner organiseren

Eindelijk is het zover, je wordt 21 en dat mag iedereen weten! Dé manier om je verjaardag te vieren is door het organiseren van een 21 diner. Je weet wel, een diner met thema waarbij groots uitpakken een must is. Denk aan een chique diner waarbij er aan alles gedacht is: van 6 gangen tot aan speeches toe. Klaar om van jouw verjaardag een spectaculaire avond te maken? Let’s go!

Heel eerlijk, het organiseren van een 21 diner is niet niks, er gaat heel wat werk in zitten. Van het menu tot de aankleding van de locatie en van de gastenlijst tot je outfit (very important!). Maar no worries, volg simpelweg de onderstaande tips en je avond wordt er een om nooit te vergeten!

De gasten en uitnodigingen

Je kan niet vroeg genoeg beginnen met bedenken welke lieve vrienden en vriendinnen jij om je heen wil hebben tijdens je diner. H is jouw feestje, dus nodig lekker uit wie jij wil! You’ve got it figured out? Dan is het tijd om de uitnodigingen te regelen. Jouw 21 diner is een exclusief event en daar horen natuurlijk fancy uitnodigingen bij. Wees lekker creatief! Wat er sowieso op de uitnodiging moet staan is de datum, het adres van je locatie, het thema (als je die hebt) en de dresscode. Zorg dat je de uitnodigingen ruim op tijd verstuurd zodat iedereen genoeg tijd heeft om de datum vrij te houden en zich voor te bereiden.

De locatie

De meest gekozen locatie voor een 21 diner is in het ouderlijk huis van de jarige. Hoe leuk is het dat al jouw vrienden en vriendinnen kunnen zien waar je bent opgegroeid? Mocht dit niet mogelijk zijn dan zijn er natuurlijk nog genoeg andere magische plekjes om jouw avond door te brengen. Het pluspunt van een locatie afhuren? Vaak zit je achteraf dan niet met de rommel (we like!).

Thema time

Een thema mag niet ontbreken bij een 21 diner. Het kan van alles zijn, van ‘pretty in pink’ tot aan ‘glitter and glamour’. You do you! Weet wel dat een thema niet verplicht is, maar leuk is wel dat je een thema kan doorvoeren op veel aspecten tijdens je diner. Denk aan een menukaart in stijl, de decoratie van de locatie (mooi gedekte tafel, ballonnen en wanddecoratie!) en zelfs de gepersonaliseerde naamkaartjes. Al het pracht en praal mag uit de kast, ga ervoor!

Het menu

Daar waar wij altijd erg blij van worden: eten is natuurlijk waar het vanavond ook om draait. Het menu is een van de belangrijkste dingen van de avond. Het is gebruikelijk om de gasten meerdere gangen te serveren, van amuses tot het toetje en alles met bijpassend drankje, fancy it is! Kies gerechten die jij lekker vindt en die ‘te bereiden’ zijn. Mocht jij je daadwerkelijk aan 7 gangen wagen dan is het klaarmaken best nog een klus. Kijk je ouders lief aan en bedenk samen wie wat doet.

Waar te beginnen? Zorg dat je begint met amuses, doorgaat naar voorgerechten, vervolgens een hoofdgerecht serveert en eindigt met een dessert. Inspiratie nodig? Op boodschappen.nl staan genoeg lekkere gerechten. Maak een eigen menukaart (in thema, ofcourse) die je bij ieder bord neerzet zodat iedereen weet wat er geserveerd gaat worden.

Kers op de taart

Tussen de gangen door verzorgen de gasten meestal de avond. Zo worden er vaak (zelfgemaakte) liedjes gezongen, foto presentaties getoond, speeches gehouden en cadeautjes gegeven. Dit zorgt voor fantastische herinneringen aan jouw 21 diner en zal zeker emoties losmaken.

Met al deze tips wordt jouw 21 diner zonder twijfel een succes. Vergeet niet het allerbelangrijkste: blijf genieten, het is namelijk jouw avond!