MENU

Gordon’s Sicilian Lemon Gin, dit wil jij drinken dit...

Roken is zó 2020

augustus 30, 2020 Reageren (1) Views: 7775 Life, Travel Redactie BLVD

Pillows Charme Hotel Château De Raay: Vorstelijk genieten!

Eentje voor in the bucketlist: overnachten in een kasteel! Wij vertrokken voor deze ervaring naar Limburg om te genieten in het Pillows Charme Hotel Château de Raay. Ook toe aan ultieme rust, een groene omgeving en een weekendje in de watten gelegd worden? Dan is dit de place to be!

Pillows Charme Hotel Château De Raay in Baarlo (Limburg) en het bijbehorende restaurant De Tuin van de Barones hebben sinds kort de deuren geopend. De hosts in het hotel en restaurant doen er alles aan jou in de watten te leggen. Op de kaart van restaurant De Tuin van de Barones staan wereldse klassiekers in een eigentijds jasje. Daarbij wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van producten uit de streek en uit eigen moes- en kruidentuin. De omgeving van Baarlo biedt bovendien volop mogelijkheden om te genieten van cultuur en natuur. Maastricht en Roermond zijn binnen een half uur bereikbaar.

Bij Pillows boek je een sprookje

Château De Raay ligt in een sprookjesachtige omgeving in Noord-Limburg. Het werd gebouwd in de Middeleeuwen en is één van de meest unieke en authentieke chateauhotels van Nederland. Het hotel is geheel met eigentijdse kunst ingericht en beschikt over 50 comfortabele kamers en suites, verschillende charmante salons, intieme private dining ruimtes, een fitnessruimte, een hooggewaardeerd terras met zalige ligbedden (waarop wij zelfs in slaap konden vallen!), een eigentijdse bar (met heerlijke gin & tonics) en wijnkelder, een moestuin en kruidenkas en het sfeervolle restaurant De Tuin van de Barones. Liefhebbers van culinaire hoogstanden opgelet, jouw smaakpapillen willen deze culinaire ervaring niet missen.

Toen we de poorten door kwamen rijden zagen we het al, een sprookjesachtig mooie omgeving! Vanaf dat moment werd het alleen maar beter: de sfeervolle en authentieke kasteelkamers en suites brachten direct een oase van rust. Hier konden we echt de stress en spanning van onze schouders laten vallen! En dan hadden we nog niet eens een slok genomen van de overheerlijke champagne bij de picknick…

Wij hebben nooit zó lekker geslapen, op het donzige bed van Pillow Charme Hotel Château De Raay is een ultieme nachtrust gegarandeerd!

Van een picknick tot een volledig verzorgd diner

Niet alleen zijn wij fan geworden van de omgeving, ook het eten is ons goed bevallen! We werden bij aankomst goed verwend met een charmante volledig verzorgde picknick (aanrader!). Alles in het mandje was van top kwaliteit. De muffins waren perfect, niet te droog en niet te klef, precies zoals je ze wil hebben. En de broodjes… Dat het brood vers gebakken is kan je zeker proeven. We verklappen uiteraard niet alles uit de mand, dit is iets wat je vooral zelf even moet ervaren.

Na een dutje op de ligbedden in de prachtige tuin en een warm bad, namen we alweer plaats aan een tafeltje in het restaurant De Tuin van de Barones. Hier werd ons een verrassingsmenu geserveerd. De ingrediënten die de chefs gebruiken komen voornamelijk uit de lokale omgeving en hun eigen moes- en kruidentuin, wat wij echt geweldig vinden uiteraard. Je kan ook zeker proeven dat de keuken weet welke ingrediënten bij elkaar passen en alles vers bereid is. Het gerecht Gnocchi met passenstoelenroomsaus was zeker een favoriet, de zachte kussentjes waren als wolkjes op de tong.

Amuse: tartaar

Tussengerecht: buikspek

Hoofdgerecht: de overheerlijke gnocchi

Al een aantal uren aan het tafelen, maar de tijd vloog werkelijk voorbij. Wat een genot! Ieder gerecht kwam met een bijpassend wijntje en het personeel maakte voor ons echt de avond compleet. We voelden ons helemaal thuis en wilden nog zo lang mogelijk blijven genieten. Gelukkig kwam er nog een dessert aan, want we waren zeker nog niet klaar met deze smaaksensaties. Het dessert was een van de beste desserts die we ooit hebben mogen oppeuzelen. Het scheelde niet veel of we hadden deze nogmaals besteld!

Misschien toch niet een extra toetje, maar wij waren the wining and dining absoluut nog niet zat en verplaatsten ons om de hoek naar de hippe wijn en cocktailbar. Hier verwende de barman ons met heerlijke Gin Tonics! Wat een afsluiter van de avond. Het is dat het heerlijke bedje ons te wachten stond, anders waren we nooit vertrokken van deze gezellige bar.

Een vorstelijke start van de dag

Na een nachtrust die we beide sinds tijden niet meer gehad hadden, konden we wederom aanschuiven. In de ontbijtzaal met een onwijs fijne lichtinval van de reuze ramen genoten we van een lekker bakje koffie, thee en een vorstelijk ontbijtje op tafel. Alles wat een hartje begeert staat op het menu, met onze favorieten: scrambled eggs met avocado en zalm, en de overnight oats met rode vruchten. Ook krijg je wederom de verse sneetjes brood, pattiserie en zelfs luxe hammetjes als serranoham. Dus zo voelt het om koninklijk de dag te starten!

Na het ontbijt hebben we in complete rust nog kunnen genieten van een ouderwets spelletje dammen. Dit is een van de spellen die Pillows in het hotel heeft staan voor de gasten.

Moeten we echt weg?

Het gevoel van nooit meer naar huis willen, dat is waarop Pillows Hotels zich richt. En dat gevoel, hebben wij zeker ervaren. Het charmante plekje en de vriendelijke medewerkers hebben onze hartjes gestolen en als het even kon dan waren we nog een nachtje langer gebleven, of meer… Als je opzoek bent naar dat fijne en relaxte ‘’vakantie in eigen land’’ gevoel is Pillow Charme Hotel Château de Raay dus 100% de moeite waard.