MENU

Dit zijn de Nederlanders in de eerste Forbes 30...

Check Lara Stone op de set voor Vogue Australia

januari 21, 2016 reageren (0) Views: 1119 Life Redactie BLVD

Millennials willen niet meer dronken worden

Millennials hebben geen zin meer om dronken thuis te komen. Volgens een onderzoek van Heineken en Canvas8 blijkt dat 75% van de 5,000 21 tot 35-jarigen hun limiet onderhand wel kennen. Dit is te wijten aan een reeks van oorzaken, de mogelijke schaamte die gepaard gaat met 24/7 social media; angst voor de eigen toekomst en waar ze heen gaan, daarnaast willen ze de focus houden én geeft deze groep de prioriteit aan goed eten, vrienden en “new experiences” boven het dronken zijn.  

Interessant feit: 69% zegt dat ze harder werken voor het eigen succes dan hun ouders hebben gedaan. 97% van de ondervraagden was er echter van overtuigd dat zichzelf bezatten niet helpt met het vinden van  “the one.”

Dit valt allemaal samen met de lancering van Heineken’s nieuwe drink verstandig campagne getiteld: “Moderate Drinkers Wanted.” Het is de derde campagne die het succes nastreeft van “Sunrise” (2011) en de Dance More, Drink Slow” (2014) campagnes.

Een interessante keuze van Heineken die eigenlijk aan de wereld vraagt om minder te drinken. Wij vragen ons af wat de beweegredenen hiervoor zijn. Enerzijds gaat het in tegen de eigen business, anderzijds neemt Heineken haar verantwoordelijkheid richting haar klanten. Interesting!

 

 

Tags: ,