MENU

Een emotionele achtbaan op de catwalk

De veelzijdige nieuwe collectie van Barbour, voor jouw Hollandse...

april 16, 2019 reageren (3) Views: 4695 Fashion Larissa Hendriks

Feeling yellow!

Transseksueel, genderfluïde, he-shes: 
er zijn heel wat meer genderlabels (om precies te zijn zo’n 58) dan 
man/vrouw. Wrangler introduceert een collectie voor iedere genderlabel. Dit konden wij als unisex lifestyle platform natuurlijk niet onopgemerkt aan onze lezers voorbij laten gaan!

De eerste Wrangler-jeans werd gemaakt in 1947. Als merk geloven zij in solide verplichtingen en doorzettingsvermogen in het licht van obstakels en uitdagingen. De broek zal gedragen worden door dezelfde mensen die durven bouwen. 

Retro-sport in moderne stijl

Het iconische denimmerk Wrangler neemt iedereen mee op een nostalgische reis terug naar NASCAR’s Victory Lane. De Spring Summer collectie is geïnspireerd door het legendarische racen van Dale Earnhardt – gesponsord door Wrangler in de jaren tachtig – en zijn Jeans Machine-raceauto.

De nieuwe unisex-collectie verrast iedereen aangenaam met de iconische blauwe en gele kleuren en andere elementen van de retro-sport. In de collectie introduceert Wrangler ook een overall, geïnspireerd door de dynamiek van de coureurs en baanvakmensen, maar levert een gedurfd en modern gebruiksgevoel.

Eerbetoon aan de geschiedenis

De blauwe en gele kleurencombinatie is voor altijd gehecht in de geschiedenis van Wrangler. In 1981 lanceerde Wrangler de race-roots. Dale Earnhardt, een jonge coureur die weldra een van de all-time grootheden zou worden, reed een door Wrangler gesponsorde Ford Thunderbird voor het seizoen 1982, gevolgd door zijn legendarische No3 Chevrolet, bekend als de Jeans Machine.

“Blue and Yellow is a collection about progression, and pushing the boundaries on all levels – while drawing inspiration from the Wrangler archive. Our customers are constructing their own identities more freely than ever. Through a thoughtful design process we have created a gender neutral collection that ignores social structures and irrelevant opinions. We deliver something less binary and therefore more in tune for today”.
Sean Gormley – Wrangler’s creatief directeur

Voor de nieuwste SS19 Blue & Yellow-capsulecollectie haalt Wrangler inspiratie uit die sportiviteit en retroesthetiek om een moderne collectie te leveren die een eerbetoon is aan de geschiedenis en tegelijkertijd wordt de collectie opnieuw gemaakt met hedendaags vertrouwen en gedrevenheid.

Tags: , ,