MENU

Square ’47 in Rotterdam: een onverwachte parel

Hawaiian verovert Nederland: twee vestigingen in Amsterdam 

juni 3, 2024 Reageren (1) Views: 1755 Food Larissa Hendriks

Santani Organic Soda: 40% fruit en andere natuurlijke ingrediënten

Santani, het next-gen Organic Soda merk uit Amsterdam, is op een missie om de frisdrankindustrie te transformeren door een gezonder, duurzamer én smaakvoller alternatief te bieden. Door 100% biologische ingrediënten en het Skal keurmerk, is Santani Organic Soda de perfecte keuze voor wie op zoek is naar smaak, gezondheid en duurzaamheid. 

Het merk lanceert met twee smaken in Nederland en Spanje: Lemon en Red fruits. Lemon is een sprankelende combinatie van citroen, appel en gember. Red fruits is een verfrissende mix van cranberry en vlierbessen, op basis van appel, met een vleugje lavendel. 

De drie founders, Suzanne van Roosbroeck, Tess van Zwol en Menno Koopmans zijn een sterk team dat, met jarenlange expertise in de voeding- en drankenindustrie, streeft naar vernieuwing en kwaliteit.

“Samen met een food scientist en een nutritionist hebben we Santani ontwikkeld. Een biologische, gastronomische frisdrank, gemaakt van 40% fruit en andere natuurlijke ingrediënten. Zeer laag in calorieën, zonder toevoeging van suiker en kunstmatige zoetstoffen. In een recyclebare aluminium verpakking. Dat noemen wij ‘goodness in a can’.”
Suzanne van Roosbroeck


“Met Santani geven we mensen niet alleen de keus voor een gezonder drankje – we maken ook een statement met ons merk – want helaas bieden de schappen in de supermarkten en zelfs de blikjesautomaten in ziekenhuizen en (sport)scholen nog steeds niet altijd gezondere opties. We investeren veel in marketing om door de clutter te breken en werken samen met kunstenaars, artiesten en creatieve- en sociaal relevante communities om impact te maken, een statement neer te zetten en de status quo te doorbreken.”
Tess van Zwol

Met de introductiecampagne ‘Brace yourself for a splashy fruitstorm!’ wil Santani Organic Soda een spraakmakend entree maken in biologische supermarkten, horecagelegenheden en de creatieve industrie. Daarnaast wil het merk een relevante rol spelen in het aankomende festival- en gastronomieseizoen. 

“We zijn begonnen met een vliegende start in onze twee thuismarkten. Vanaf de lancering is Santani verkrijgbaar bij 65 EkoPlaza’s in Nederland en The Hoxton hotels in Amsterdam, waarbij Santani samenwerkt met distributeur JetDrinks. Ibiza maakt zich op voor season’s opening met Santani dat verkrijgbaar zal zijn in Nobu en Ibiza Gran Hotel. En dagelijks komen er nieuwe klanten bij.”
Menno Koopmans

Met frisdranken die 100% bio zijn en hierdoor een Skal keurmerk hebben, is Santani Organic Soda de perfecte keuze voor wie op zoek is naar smaak, gezondheid en duurzaamheid. Het merk zal 1% van de winst doneren aan het Santani Collective, een platform voor innovatieve ideeën en impactvolle samenwerkingen om gezondheid, welzijn en duurzaamheid wereldwijd te verbeteren.

Santani Organic Soda speelt in op de wereldwijde behoefte aan duurzame merken en producten zonder suiker en kunstmatige zoetstoffen, want de richting van de consument is duidelijk:
• 73% van consumenten wereldwijd is actief op zoek om de suikerconsumptie te verminderen of heeft dit al gedaan;* 
• 63% van consumenten wereldwijd zegt dat ‘geen kunstmatige zoetstoffen’ een extreem of erg belangrijke claim is op F&B labels;** 
• 54% van consumenten wereldwijd geeft aan actief te willen switchen naar duurzame merken/producten en bereid te zijn om hier meer voor te betalen.*** 

Doe mee aan een smaakvolle revolutie en kies voor Santani Organic Soda!

Bronnen:
*Kerry Consumer Tastes are Changing Towards Sweetness (2023)
**HealthFocus International research (2022)
***The L.E.K. Consulting Consumer Sustainability Survey (2021)